پیرامون جنس ضعیف

زن در گلستان سعدی:

مطالعه با دقت و چندین باره گلستان سعدی نشان می دهد که این گنجینه بزرگ ادبی ایران نقش زن در جامعه آن روز را به سه گروه تقسیم کرده است. متاسفانه در این اثر ادبی زن فقط یک بار نقش درجه یک دارد. البته این نقش درجه یک نیز منفی است. در باقی موارد که نامی از زن و یا عنصر زن به میان آمده نقش ها همه درجه دوم و سوم هستند. اگر همه مواردی را که نام زن در گلستان سعدی به میان آمد، کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می رسیم که عموماً نقش زن در آن منفی و درجه دوم و سوم است. نقشی که به عنوان یک موجود مزاحم، پرخاشجو و حرف حساب ندان مطرح است.

زن در شاهنامه( با کمی اغماض):

زنان را همین بس بودیک هنر   نشینند وزاینـدشــیران نر

زن واژدهـــا هردودرخاک به    زمین پاک ازین هردوناپاک به

 

رهی معیری و خلقت زن:

....

جهان داور چو گیتی را بنا کرد
پی ایجاد زن اندیشهها کرد

....

زنان چون آتشند از تندخویی
زن و آتش ز یک جنسند گویی

ز طبع زن به غیر از شرر چه خواهی ؟
وزین موجود افسونگر چه خواهی ؟


....

وفاداری مجوی از زن که بیجاست
کزین بر بط نخیزد نغمه راست
درون کعبه شوق دیر دارد
سری با تو سری با غیر دارد

....

 

زنان در اسپانیا:

پس از مدتی بحث و گفتگو به این نتیجه رسیدند که فقط مریم عذرا انسان است ، باقی زنان برزخ میان انسان و حیوان هستند.

 

این هم از بودا:

زن مظهر شرارت، حسادت، بخل و بی خردی است. مونث به دلیل فقدان خصوصیاتی معین، مونث است ... طبیعت هرگاه نتواند مردی را بوجود آورد، زن را می آفریند.

 

از دیدگاه آدم ابوالبشر:

من در این بهشت، همچون تو در انبوه آفریده های رنگارنگت تنهایم. تو قلب بیگانه را می شناسی که خود در سرزمین وجود بیگانه بوده ای! کسی را برایم بیافرین تا در او بیارامم ( !! ) دردم درد بی کسی است.

 

یک آدم پولدار:

کاری ندارم دیگران چی گفته اند و میگن
من نمیتونم نوازش کردن موی یک زن را با چیز دیگه ای عوض کنم
شراب، زن، موسیقی.... چیز دیگه ای نمیخوام!

----------------------------------------------------------------

مطلبم بسیار سطحیست. میدانم اما ملالی نیست.

نظرات 32 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 18 فروردین 1387 ساعت 11:10 ب.ظ http://www.ottelo.blogsky.com

سلام و درود بر شما . وبلاگ خوبی دارید. به امید دیدار .

مرتضی دوشنبه 19 فروردین 1387 ساعت 10:50 ق.ظ http://www.kaboose-tanhai.blogsky.com

وبلاگ قشنگی داری
مطالبت خیلی قشنگ بود

نرگس دوشنبه 19 فروردین 1387 ساعت 05:20 ب.ظ

آقا من اعتراض دارم...

محمد s دوشنبه 19 فروردین 1387 ساعت 07:08 ب.ظ http://......com

شرمنده ها ولی شدیدا می خوام بگم خیییییییییلی خوب بود، تماما حال کردم ، همش درست بود ، کلا اکثر دخترا مشکل دارن ، تازه حدیث داریم که زنان عقلشون ناقص ، چون موقع تصمیم گیری احساسشون به عقلشون غلبه می کنه ، البته خیییییییییییییییییلی کم پیدا می شه که خوب باشن ولی خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی کمن ، از بچگی با جنس مونث مشکل داشتم حقیقتش دخترا گربه صفتن ، دمت گرم جواد ، اصلا جفت خودمی

نرگس دوشنبه 19 فروردین 1387 ساعت 10:09 ب.ظ

من به کامنت قبلی (محمد s) هم اعتراض دارم...
به جواد: راستی هدفتون از نوشتن اینا چی بوده؟؟؟

محمد s دوشنبه 19 فروردین 1387 ساعت 11:49 ب.ظ

این منم ، می شناسید منو ، یکم فکر کنید می بینید که من در دانشگاه هم ورودیه شما هستم حالا بازم اعتراضی هست؟

نرگس دوشنبه 19 فروردین 1387 ساعت 11:58 ب.ظ

به محمد s: بله. اتفاقا من بعد از ارسال نظر قبلی خودم یادم افتاد که شما همون آقایی هستید که قبلا باهاتون در این زمینه گفتگو داشتم! در هر صورت با بودن یا نبودن این نوشته در حقیقت امر تغییری حاصل نمیشه. شما میتونید با همین تفکرات پیش برید...

حامد سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 02:29 ق.ظ

تو مایه افتخار جامعه آنتی گیرلها هستی! یه حرف درست تو عمرت زده باشی همین بود

لوتی سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 02:32 ق.ظ

داش جواتی به مولا !
فدات بشم الهی...
تو روف هر چی ضعیفس ...

ولد زادگان سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 02:39 ق.ظ

معلومه فقط از روی عصبیت این مطالبو نوشتی، برای طرز فکر کودکانت متاسفم.
در ضمن فقط برازنده شماست که افرادی مثل آقای لوتی با اون ادبیاته شنیعشون از شما تعریف کنن.

محمد samad سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 10:42 ق.ظ

ولی من یادم نمیاد با کسی در این رابطه بحث کرده باشم هیچ وقت!!! ، اینم اسم خوب شد

جنس ضعیف! سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 09:46 ب.ظ

آخه چرا؟
چی باعث شد که این مطلبو بنویسی؟

جنس ضعیف سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 09:49 ب.ظ http://khamoshi.blogfa.com

آخه چرا؟
چی باعث شد که این مطلبو بنویسی؟

الناز چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 09:20 ق.ظ http://ominous.blogfa.com

اسم قشنگیه دوسش داشتیمو دارم + دلایله شخصی :)...


شما لطف داری چیزی دیگه نمیخوای بگی؟؟؟

زن برکت زندگیه .زن نبود مرد ناقص میموند + خیلی چیزا دیگه:)

حامد چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 12:26 ب.ظ

اینقدر از زنها بد گفتی ، رعدو برق زد بهت کتلت شدی! حالا خوبه؟
صد بار بهت گفتم نره هی گفتم نره هی گفتی کاسه رو بگیر زیرش...

ناصر چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 01:41 ب.ظ http://nasser87.blogfa.com

همین حرف ها رو گفتی که نفرینت کردن دیگه!!!!!

من هم داشتم به بلای تو می مردم!!!!!!

به تمام خانم های محترم...

من از طرف جواد عذر خواهی می کنم...

این نفرینتون رو اگه می شه پس بگیرید!!!

ما هنوز جوونیم

آرزو داریم

D:

محمد S چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 02:31 ب.ظ

نه نفرین دخترا نبوده ، خدا حرف های جواد اینطوری تایید کردهD:

محمد s چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 05:02 ب.ظ

آخ آخ اینجا های یه بحث جنجالی رو دوست دارم ، معلومه که الان یسری حسابی به خونه من تشنن ، اینقدر دوست دارم ، عاشقانه ها ایتجاست که کار برد داره آقا ... (بکی از دوستان anti هستند) ، منتظر ادامه نظرات شما هستیم (;

جواد چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 05:12 ب.ظ

من یک نکته ای رو گوشزد کنم
اینها اعتقادات من نیست عزیزان صرفا یک نوع اطلاع رسانی بود.

سگ باز چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 06:10 ب.ظ

من حرف های یه آدم ول دار را دوست می دارم

نادری چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 06:51 ب.ظ http://q

سلام
همین بس چون شان و منزلت زن در سوره نسا در قرآن آمده ولی سوره ای به نام مردان (رجال) در قرآن نیامده واین عظمت مقام زن را می رساند

موافقم.

محمد s چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 08:04 ب.ظ

جواد خیلی خوب نوشته خدایی ، یعنی دیگه خفه شیم D:

محمد s چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 08:06 ب.ظ

البته نظر همچنان پا بر جاست و محکم

امیر آقا چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 10:25 ب.ظ http://aghaamiragha.blogsky.com/

وبلاگ قشنگی داری
مطالبت خیلی قشنگ بود
(آقا جواد ما هم وبلاگ ردیم)
اجازه هست از عکستون استفاده کنم؟

نرگس چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 10:55 ب.ظ

به ناصر: ما نفرین نکردیم که بخوایم پس بگیریمش :)

D: پنج‌شنبه 22 فروردین 1387 ساعت 09:20 ق.ظ

شما آدم پولداری نیستی؟

نادری پنج‌شنبه 22 فروردین 1387 ساعت 07:03 ب.ظ http://qoranvazanan.blogsky.com

سلام.
خوشحالم که به اشتباهتون اعتراف کردین. D:

محمد پنج‌شنبه 22 فروردین 1387 ساعت 11:18 ب.ظ http://pourbakhsh.blogfa.com

جناب آقای جواد نوری جاوید.
سلام علیکم
احتراما از شما به خاطر نوشتن این مطلب تقدیر و تشکر ویژه به عمل می آید.
توفیق عالی متعالی
می بینی جناب ولدزادگان؟
افراد متشخصی مثل من هم از ایشون تشکر می نمایند.نقطه

محمد s پنج‌شنبه 22 فروردین 1387 ساعت 11:18 ب.ظ

کلا نظر مطلق دادن اشتباس ولی نظر هر کسی محترمه ، نظر منم به شخصه اینه البته نه به این تندی ولی دخترا خییییییییییییییییییییییییییییییییلی ایراد دارن دلی بازم خوباشون خییییییییییییییییییییییییییییییییلی خوبن ، این حقیقته که نمیشه نگفت

پریدخت یکشنبه 25 فروردین 1387 ساعت 10:45 ب.ظ

با نظر محمد کاملا موافقم،چون من یه دخترم و بعد از ٢٢ سال که از خداوند متعال عمر گرفتم به ناقص العقلی خودم پی بردم!

... پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 03:34 ب.ظ

اگه واقعا پسرا از این جنس بدشون میومد که انقد ...

مسافری از قزوین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 01:14 ق.ظ

khoda az sare taghsiratet nagzare age in dokhtara nabodan ma rozimon az koja micharkhid han han javeb bede dige

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد